23 Ağustos 2012 Perşembe

Taraftar Neden Quaresma Diye Bağırır?

Ligin ilk maçı için Olimpiyat Stadı'nın yolunu tutarken önümüzdeki sezon için karışık duygular içindeydim. Takımdaki gençler ne kadar süre alacak, Godot'yu bekler gibi beklediğimiz Muhammed'i bu sezon sahada görebilecek miyiz, takımnda daha fazla sorumluluk alması beklenen Fernandes neler yapacak, Hugo %100 kaç tane gol kaçıracak gibi güncel sorular kafamı kurcalarken kendimi Olimpiyat Stad'ının tribünlerinde buldum. Tribünlerin sahaya 10 liralık taksi mesafesinde olduğu stadta maçı doğru düzgün seyredecek bir yer ararken tribünden o anlamsız ve insanın o kadar yolu geldiğine pişman edecek tezahürat yükselmeye başladı "Quaresma, Quaresmaaaa" anladım ki bu sezon beklediğimden de zor geçecek dedim kendi kendime. Bilim kurgu filmlerindeki zihin okuma hadisesinin gerçek olmasını hiç bu kadar istememiştim, gerçekten bu tezahüratı yapan arkadaşların hangi akıl ve kafa ile daha ortada ısınan bir oyuncu yokken bile bu şekilde bağırmanın mantığını kavramaya anlamlı bir yön çıkarmaya çalıştım maalesef bulamadım. 

Maçın üzerinden birkaç gün geçti bu arada yine Quaresma için bir antreman tesisleri ziyareti oldu ve ben hala bu işin neden yapıldığını çözemedim, çözemiyorum. Benim baktığım noktada Quaresma bu takımın sözleşmeli oyuncusudur, takım bu sene başında bütçesini yapmış ve aldığı ücret bu bütçenin üzerinde bulunmuştur. Kendisinden bu konuda bir indirim yapması talebinde bulunulmuş kendisi de kabul etmemiştir. İşin maddi yanı budur,bu şartlar altında takımda kalması ve kadronun içinde olması olanak dahilinde değildir. Bir de işin  sportif yanı vardır ki o taraf maddi yandan daha da kötü durumdadır. Son iki senedir kendisi bu takımın en çok para ödenen oyuncusudur, ne kadar ekmek o kadar köfte hesabını yaptığımızda ise karşımıza çıkan tablonunu izahı yoktur. Bugün itibari ile sözleşmesinde 3.7 M Eur yazan adamın 2011-12 istatistiklerine baktığımızda 26 maçta forma giymiş, toplam 2.081 dakika oyunda kalmış 10 sarı 2 kırmızı kart görmüş ve 5 gol atmiş. Her şey rakkamlar değil diyorsanız benim aklımda kalanlar şu şekilde, Bursa maçında gereksiz şekilde görüdğü kırmızı kart, Avusturya'daki sakatlığından sonra uzun süre ülkesinden dönmemesi, döndüğünde de ufak bir bira göbeğine sahip olması, geçen senenin en önemli maçı olan Atletico maçında toplam 1.2 km koşması şeklinde bu liste uzar gider. Bu noktada çok güzel trivela, robana yapıyor diyorsanız size 11 kişinin oynadığı futbol maçı yerine bu işin şov amaçlı oynandığı başka mecralara yönelin derim. 

İşin en üzücü tarafı da bu taraftar Ernst için bu tepkiyi göstermezken Quaresma için bu tepkiyi vermesi Bilgili'den başlayan ve Demirören ile tavan yapan başkalaşımın bizi nerelere getirdiğinin örneğidir. Bu noktada bana da yazıklar olsun demekten başka bir şey kalmıyor. 


4 yorum:

bezendra dedi ki...

herşey tamam da bu parayı öyle ya da böyle ödeyeceğin adamı bütün bir sezon kadro dışı bırakmanın faydası ne olacak takıma? "Takım bütünlüğünü bozardı" argümanıyla takıma alınmadıysa, Aybaba şimdi neden "dönebilir" lafları ediyor? Kaldı ki kendisi senin benim gibi televizyondan izlediği kadar tanıyor bu adamı.

Ortada hiç bir gerekçe yokken aldığı ücret çok diye adamı kadro dışı bırakmak, hazırlık kampına götürmemek, tesislerde çalışmasına yokuş yapmak -ki ben inanıyorum bunun doğru olduğuna-, Quaresma süreci baştan sona kadar fiyasko bi şekilde yönetildi.

Şahsen takımdan gitmesini en çok istediğim futbolcuydu. Ama bunca saçmalamanın ardından elde kalınca, "gel paranı indir takıma dön" dersen, adamın yapacağı her türlü muamele mübah oluyor.

Unknown dedi ki...

ortada bir gerekçe yok değil, bunu çoğu Beşiktaş taraftarı kabul etmiyor ama Quaresma'nın ücreti bu takımın bütçesinin çok üstünde dolayısıyla oynatmak gibi bir opsiyonu yok. kaldı ki oynamadığında bunu yapan taraftar oynarken satılacak bir quaresma arkasından neler yapar o konuya hiç girmemek lazım.

bezendra dedi ki...

bütçesinin çok üstünde bir kontrata karşılıklı imza atmış Beşiktaş zamanında. Bu adam bütün sezon oynamasa da bu parayı -gerekirse del bosque gibi de tazminatıyla- alacak. Satamıyorsun, oynatmıyorsun, üstüne bir de şimdi diğer portekizlilere maşa olarak kullandırıyorsun.

quaresma yarın satılsa da bu iş bilmemezlik baki kalacak.

taraftarın yaptığının takıma ve kulübe hiçbir faydası olmadığına katılıyorum.ama şimdi ben bile adama hak verirken (gitmesini isteyen biri olarak) başkasının gidip de kalsın diye bağırmasını en azından anlayabiliyorum.

Unknown dedi ki...

mevcut kontratın varlığı hakkında doğru söylüyorsun zaten problem de buradan kaynaklanıyor. Normal bir yönetimimiz olsa idi Quaresma bu takımda olmaması lazımdı esasen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...